دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۲

 

به گزارش آوای خزر،سهیلا جلودار زاده، در مورد دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته گفت: طرح دو روزه شدن تعطیلات پایان هفته با شرایط فعلی جامعه که با بیشترین ناامیدی، کم‌نشاطی و بی‌انگیزگی در افراد روبه‌رو هستیم تنها اقدام بدون هزینه برای دولت در جهت حل این چالش و تنش های موجود در جامعه است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح فراهم کردن فرصت استراحت به شکل منظم و هفتگی برای مردم است با دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته نه‌ تنها از تنش‌های موجود در محیط کار کاسته می‌شود بلکه با ارتقای روحیه، شاهد پیشرفت‌های اقتصادی در کشور نیز خواهیم بود و در واقع این طرح در راستای تحکیم بنیان خانواده در مجلس تدوین شد.

اشتغال دور از خانه دلیلی بر تعطیلی پنجشنبه ها


وی در تشریح دلایل مطرح شدن این طرح افزود: اگر بنا باشد خانواده ها برای افزایش درآمد اضافه کاری کنند فرصت با هم بودن  آنها کم می شود. این طرح بیشتر باعث افزایش ارتباط اعضای خانواده  باهم می شود و طرح تعطیلی پنجشنبه ها که به مجلس آمد بیشتر در استان ها مطرح بود و علت اصلی آن هم اشتغال دور از محل زندگی اعضای خانواده است که باعث ایجاد ناهماهنگی هایی در میان اعضای خانواده شده که این ناهماهنگی ها علت اصلی به وجود آمدن  این طرح و مطرح شدن آن در مجلس بوده است.


تعطیلی پنجشنبه ها باعث کاهش آلودگی هوا می شود

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم در پاسخ به این سوال که این آیا این طرح ضربه ای به اقتصاد کشور وارد می کند یاخیر، یادآور شد:  این طرح می تواند پرفایده بوده؛ از کاهش هزینه آب و برق اداره ها و مراکز دولتی  گرفته تا کاهش آلودگی هوا را به همراه داشته باشد.

 جلودارزاده گفت: در بحث تعطیلی کارخانجات نیز باید بگوییم این مراکز تعطیل نیستند، این طرح تنها مربوط به مراکز دولتی و مراکزی است که به نوعی مرتبط با دولت بوده. مراکز غیردولتی هم باید هزینه بر فایده کنند و اجباری برای تعطیلی آنها نیست.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم یادآور شد: این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شده است و چند تن از نمایندگان مجلس هم سوالاتی برای این طرح، مطرح کردند که در زمان مناسبی این سوالات پاسخ داده می شود و بعد از بررسی، نتیجه آن اعلام می شود. 

انتهای پیام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها